A kosárban: 0 termék
bejelentkezés | regisztráció
Hírlevél
GYIK.
vásárlási információ
katalógus
vízkezelési útmutató
téliesítési útmutató
Magyar Uszodatechnikai Egyesület APSP

Cégtörténet

Mottónk: "Minőség, megbízhatóság elérhető áron" 

Az AQUALING Kft. azzal a tudattal jött létre, hogy hazánkban az elsők között vállaljon szerepet az úszómedence építés területén. Ezt a szerepet kívánjuk a továbbiakban a megbízóink körének kiszélesítésével megőrizni, továbbfejleszteni. 

A kezdeti időkben családi vállalkozásként, magánmedence kivitelezéssel foglalkoztunk, és ennek kapcsán nagy tapasztalatot szereztünk a több száz elkészült létesítmény kivitelezésében. Nevünkhöz fűződik az egyik legnagyobb USA-ban elterjedt, műanyag-, ill. fémfalas, fólia burkolatú medencék meghonosítása Magyarországon. Folyamatos bővülésünk eredményeképpen megjelentünk a közösségi létesítmények kivitelezésében is, az ehhez szükséges irányító-és háttérmunkát végző mérnökcsapat felállításával. Erőforrásaink ma már képesek biztosítani a legnagyobb terjedelmű projektek zavartalan megvalósítását. 

Időben sikerült felismerni azt a tényt, hogy saját beszerzési bázis kiépítésével, a nagykereskedelmi tevékenység hozzásegíti cégünket a jobb piaci pozíciók megszerzéséhez. Elindítottuk a viszonteladói láncolat kiépítését, ami napjainkban több mint száz uszodaépítéssel foglalkozópartnert jelent. Ezáltal saját kivitelezéseinkhez is kedvezőbb feltételek mellett tudjuk biztosítani a beépítésre kerülőanyagot.Kapcsolatokat építettünk ki Európa legnagyobb berendezésgyártóival.A nagykereskedelmi munkánk ahhoz is hozzájárult, hogy több, magyarországi fürdőprojektben anyagbeszállítással részt vehessünk (pl. debreceni gyógyfürdő, hajdúszoboszlói csúszdapark, szolnoki strand, stb.). 

Cégünk telephelyén találhatói medenceáruházunk nyáron medencék - és tartozékaik széles választékával, télen pedig műfenyők, karácsonyi dekorációs termékek, kül -, és beltéri világításokkal várja kedves vásárlóit. 
További tevékenységünkhöz tartozik az uszodavegyszer forgalmazás, és a létesítmény karbantartás.Társaságunk az uszodavegyszer kereskedelem egyik meghatározó képviselője. 
Jelenleg 3 külföldi leányvállalattal büszkélkedhetünk: Romániában, Szerbiában és Bulgáriában is próbáljuk a felmerülő igényeket minél jobban kielégíteni. 

Szolgáltatásaink teljes körűek. Vállaljuk medencék tervezését, kivitelezését magán- és közhasználatra egyaránt. A medencék karbantartását, korszerűsítését szakképzett kollégáink végzik, továbbá műszaki tanácsadással is szívesen állunk ügyfeleink rendelkezésére.

Spa&Wellness világában egyre nagyobb ismertségre tettünk szert masszázskádjainkkal, szaunáinkkal, infra és gőzkabinjainkkal és ezek tartozékaival. Munkáinkat a nagyszámú szauna és gőzkabin referencialista minősíti: Hotel Intercontinental, Hévíz Apartman Hotel, Hotel Budapest, Thermal Hotel Hélia, Andrássy Hotel, MammutII, Fitness.

Az elmúlt évek folyamán cégünk profilbővítést hajtott végre a szökőkutak, és díszmedencék tervezése, és kivitelezése területén, melynek két legjelentősebb munkája a Nemzeti Színház Nagy-tógépészeti kivitelezése, valamint a Dunaföldváron épült köztéri, körforgalmi szökőkút gépészeti kivitelezése. 

Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról elsőként lehettünk tagok az Amerikai Uszodatechnikai Szövetségben (APSP).

A Társaság töretlen fejlődése, tőkeerőssége, műszaki szakismerete, innovatív készsége, nyitottsága az új elképzelések közreadásában, megfelelőalapot képez ahhoz, hogy közreműködhessünk az Önök új projektjeinek megvalósításában

 


A Figyelő hetilap 2010/02-ban megjelent cikke az Aqualing Kft-ről:

 

Árhullámlovasok

 

Multi kereskedőláncot követve lépte át a határokat a medencéket értékesítő Aqualing Kft., s forgalma a válságban sem esett vissza.

 

Unokahúga esküvőjére utazott az Egyesült Államokba Sápi Miklós 1989-ben. Az Ohio államban tartott mulatság nemcsak a nagyszabású rendezvény miatt vált számára emlékezetessé, ott pillantotta meg ugyanis a család különleges medencéjét. Az Április 4. Gépgyár – erőművi vízkezelési berendezések gyártásával foglalkozó – akkori felső vezetőjét azért hozta lázba a csillogó kék vizű úszómedence, mert a víz leeresztése nélkül kibírta a téli, fagypont alatti hőmérsékletet.  

Két évvel később ez az amerikai tapasztalat villant be újra, amikor saját vállalkozás elindításához keresett ötletet; így jött létre 1991-ben az áruházi medencék területén mára piacvezetővé nőtt Aqualing Kft. Az önállósodás kockázatát azért vállalta az akkor az ötvenes éveit taposó férfi, mivel a rendszerváltást követően megpecsételődött az Április 4. Gépgyár sorsa, s a vészesen közelgő nyugdíjas évek sem kecsegtették fényes kilátásokkal. Még alkalmazottként kipróbálta, van-e esélye sikerre vinni a vállalkozást, új cégében ugyanis eleinte melléktevékenységként dolgozott, s csak később vált ez a főállásává.  

 

  

 Fotó: Hartyányi Norbert

 

A medencealkatrészek beszállítóját a tengerentúlra szakadt rokon segítségével és a budapesti amerikai nagykövetségen végzett hosszadalmas könyvtárazással kutatta fel. A családi vállalkozásból a korábban is hasonló területen tevékenykedő felesége, Sápi Judit marketing és gazdasági vezetőként vette ki a részét. Jóval később két fiuk, István és Tamás is csatlakozott, előbbi ügyvezetőként, utóbbi pedig a fejlesztések irányítására.  

LUXUSBÓL TÖMEGBE. „Volt egy olyan érzésem, hogy a rendszerváltás után ki fog termelődni az a réteg, amely megengedheti magának, hogy a házában úszómedencét alakítson ki” – számol be a cégtulajdonos. Az ízlésvilágot jól tükrözi annak a magyar milliomosnak az esete, aki a nejének születésnapi ajándék gyanánt egy ión oszlopokkal díszített, fedett, feszített víztükrű, masszázskáddal kiegészített medencét építtetett. Az ehhez hasonló kívánságokhoz is igazodva – s az amerikai uszodatechnikai vásáron évről évre begyűjtött tapasztalatok birtokában – Sápiék folyamatosan bővítették a kínálatot. Emellett részt vettek olyan nagyszabású közfürdő-kivitelezésben is, mint a marcali strand vagy a Nemzeti Színház nagy tavának vízgépészeti kialakítása.

 

 

SÁPI ISTVÁN  
 39 éves, a Műegyetemen szerzett gépészmérnök diplomát. A cég résztulajdonosa és ügyvezetője.  
 Nős, három gyermeke van, hobbija a filmnézés.  

SÁPI MIKLÓS  
 74 éves, a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett vegyipari gépészmérnökként. Az Aqualing Kft. alapítója, résztulajdonosa és ügyvezető igazgatója.  
 Nős, két fia van, hobbija az úszás és az utazás.  

SÁPI TAMÁS  
 47 éves, a Műegyetemen végzett vegyészmérnökként. A cég résztulajdonosa és fejlesztési vezetője.  
 Nős, két gyermeke van, hobbija az úszás és a kerékpározás.

 

 

Az építőiparban olyannyira jellemző, gyakran elszenvedett körbetartozás miatt azonban aligha úszta volna meg szárazon a cég, ha nincs más megélhetési forrása. A medenceépítést ezért kiegészítették karbantartással, ami folyamatos kapcsolatot biztosított a vevőkkel. Az uszodai vegyszerek iránti kereslet fokozatos növekedése nyomán pedig elkezdték saját vegyszerek csomagolását és forgalmazását. A kemikáliákat olyan beszédes, közérthető nevekkel ismertették meg a felhasználókkal, mint a hatóidőre utaló Tartaklór vagy Gyorsaklór. Az importált vegyszerek hatását a kapcsolt vállalkozásként működő Aquapart Kft. medencéjében kísérletezik ki azóta is, majd maguk csomagolják kisebb egységekre a felhasználók igényeihez mérten. A speciális anyagok kezelése olyan szakértelmet és hatósági engedélyeket feltételez, hogy ezzel ki tudtak emelkedni az időközben telítődő uszodatechnikai piac mezőnyéből.  

NAGYSÁGRENDI UGRÁS. A cég mai méretének elérése azonban leginkább az áruházláncok kilencvenes évek közepétől jellemző megjelenéséhez köthető. Akkoriban ismerték fel az igényt olyan, a tömegek számára is elérhető termékek iránt, mint az egyszerűen bedobozolt, a vásárló által saját kezűleg összebarkácsolható fém- és műanyagfalú medencék. Ezekkel elsőként – s egy jó ideig egyedüliként – 1996-ban a Metro áruházakba sikerült bejutniuk. E lépés nagyságrendi ugrást hozott: míg korábban legfeljebb 30–50 medencét építettek évente, addig ily módon 1600 darabot értékesítettek akkoriban egy esztendő alatt. Jelenleg a cég árbevételének 60 százalékát az áruházi kereskedelem teszi ki.

 

 

SAROKPONTOK  

 Tartós fogyasztási cikkek értékesítésénél a vevőkapcsolatok életben tartásához jól jön a termékhez kínált kiegészítő szolgáltatás.  
 Azok a beszállítók fejlődnek hosszú távon, amelyek több országban lehetnek ugyanannak az áruházláncnak a partnerei.  
 A szezonális tevékenység miatt előforduló pangó időszakot ellensúlyozhatja telephely létesítése egy eltérő időjárású országban vagy egy új üzletág. 
 A funkcióra utaló, „beszédes” névadás megkönnyíti a vevőknek a bonyolultabb termékek közötti választást.

 

 



„A hazai piac néhány hasonló méretű szereplője közül az Aqualingnek sikerült a kereskedelmet olyan, pozitív értelemben vett agresszivitással kezelnie, hogy eljutott azokhoz a felhasználói rétegekhez is, amelyekhez másoknak nem sikerült” – emeli ki Takács Gábor, a Magyar Uszodatechnikai Szövetség elnöke. Ezt annak tulajdonítja, hogy az áruházláncokkal folytatott kemény tárgyalások során a cégvezető jól tudta érvényesíteni kereskedelmi diplomáciai képességét.  

A Metro konszernnel kötött nemzetközi szerződésnek köszönhetően juthatott el a vállalat Romániába, Szerbiába és Bulgáriába is. „Azt tapasztaltuk, hogy azok a cégek fejlődnek hosszú távon a beszállítók között, amelyek méretük folytán több országban ugyanannak az áruházláncnak a partnerei lehetnek” – összegzi tapasztalatait Sápi Miklós. A három külországban létrehozott telephelyeik évről évre megduplázták a forgalmukat, bár együttvéve is csak a vállalat teljes árbevételének 10–15 százalékát hozzák. Keleti szomszédunknál, ahol immár 5 áruházlánchoz szállítanak, a kilencvenes években Magyarországon tapasztalt medenceépítési hullám söpör végig. Ez segített leginkább abban, hogy a válság közepette tudták tartani az eredményeiket, bár a tervezett növekedéshez ez sem volt elegendő. A recesszió hatásainak mérsékléséhez hozzájárult az is, hogy 55-ről 48 főre csökkentették az alkalmazottak létszámát.  

mhtml:file://K:\Reklám\Árhullámlovasok.mht!http://www.fn.hu/cikk/00240000/242955/4.jpg


A külföldi terjeszkedés jótékony hatása, hogy az eltérő időjárás miatt némiképp eltolódik a csúcsidőszak az egyes országokban. A szakma egyik rákfenéje ugyanis az erős szezonalitás: a négy legmelegebb hónapban termelik meg az egész éves forgalmuk 80 százalékát. Sőt, egyetlen hónapban – többnyire májusban vagy júniusban – keletkezik az egész éves hozam fele. Mindez nehezen kezelhető akár a raktározás, akár a munkatársak foglalkoztatása szempontjából. Ezért a cég évente egyszer, januárban egyhetes kényszerszabadságra küldi a dolgozókat. A fennmaradó üresjáratot az utóbbi években szintén amerikai stílusú, ám többnyire már Kínából származó, a korábbiaktól gyökeresen eltérő áruk értékesítésével dobják fel: bemutatótermükben és az áruházláncokban ősztől decemberig karácsonyi világítási rendszereket és műfenyőket is kínálnak.

 

 

 







Idegen terepen

Üzlet és Siker összeállítás a Figyelő újságban

 

2010./15. szám - április 15.


 

„Az ügyvezetők és a könyvelő cégek kiválasztása a legkritikusabb” – állítja Sápi Miklós, az úszómedencék forgalmazására szakosodott Aqualing Kft. ügyvezetője (Árhullámlovasok – Figyelő, 2010/7. szám). A tavaly 1,2 milliárdos árbevételű társaság nyolc éve Szerbiában, hat éve Romániában, 2007-ben pedig Bulgáriában alapított leányvállalatot. A baráti kapcsolatokon alapuló ajánlások nem nagyon jöttek be, így újabban inkább fejvadász céget bíznak meg a kereséssel. Fontos, hogy le kell informálni a jelölteket előző munkahelyeiknél. Az Aqualingnél pár éve egy sikkasztásért elbocsátott „szakember” pályázott. „Csak az utolsó pillanatban derült ki a dolog, méghozzá úgy, hogy magam hívtam fel az illető előző főnökét” – meséli Sápi Miklós.  

„Nem úszható meg, hogy jogi, adóügyi és személyzeti tanácsadót is felkérjen a vállalkozó” – egészíti ki a képet Szabó Levente. A kezdeti bizalom és szimpátia is fontos, de az is, hogy a külhoni vállalkozótárs „feje felett mindig ott lógjon Damoklesz kardja”. Ugyanakkor Kelet-Európában nem szabad 100 százalékos saját tulajdonhoz ragaszkodni, mindenképpen érdekeltté kell tenni a kinti üzlettársat, hiszen a „sajátomat építem” gondolata a volt szovjet érdekszférában elengedhetetlen a sikerhez.

 

 

Mire figyeljünk külföldi vállalatalapításkor?  

● Partnerkiválasztás, a partner érdekeltté tétele (például tulajdonrésszel, kivásárlási opcióval)  
● Az együttműködési szerződés részletei, alapítói jogosítványok rendszere  
● Keletebbre haladva – bizonyos méret felett – kritikus lehet a jó kapcsolatok megléte a hatságokkal, a helyi és a központi politikával; a többi piaci szereplő érdekérvényesítő erejét sem árt felmérni  
● Tanácsadók (jogi, adóügyi és személyzeti) szerződtetése  
● Az első négy-öt évben nagyon intenzív felügyelet, segítség szükséges, különösen a piac- és márkaépítéshez

 

 

KÖRÜLBÁSTYÁZVA. „Ha eleinte nincs is rossz szándék, az évek során változhatnak a viszonyok, így nem árt a szerződésben alaposan körülbástyázni az alapítói jogokat, a rendelkezési viszonyokat” – teszi hozzá Szabó Levente. Ezt megerősíti Sápi Miklós is, aki miután látta, hogy milyen indokolatlan költségeket számolnak el egyes külföldi ügyvezetők – dacára annak, hogy 20–30 százalékos tulajdonrészt biztosított nekik –, inkább magához vonta a nagyobb kiadások és megrendelések pénzügyi teljesítését.  

 

 


Sápi Miklós Aqualing Kft. „Az ügyvezetők és a könyvelő cégek kiválasztása a legkritikusabb.”


ügyfélszolgálat
adatvédelmi nyilatkozat
2012: Aqualing Uszodatechnika

Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
webgalamb